Read Cat And The Stinkwater War by Kate Saunders Online

cat-and-the-stinkwater-war

At first glance there's nothing special about the little white stone which Cat's archeologist father gives her. But then Cat makes a catastrophic discovery. The stone does have amazing powers. Power to take her away from bullying Emily Baines. Power to turn her into someone graceful, fast and agile. Power to turn her into a Cat! But all is not well in the feline world, forAt first glance there's nothing special about the little white stone which Cat's archeologist father gives her. But then Cat makes a catastrophic discovery. The stone does have amazing powers. Power to take her away from bullying Emily Baines. Power to turn her into someone graceful, fast and agile. Power to turn her into a Cat! But all is not well in the feline world, for the cats' symbol of nationhood - the Blessed Sardine - has gone missing. And the only one who can find it is a small marmalade cat called Cat!...

Title : Cat And The Stinkwater War
Author :
Rating :
ISBN : 9780330415767
Format Type : Paperback
Number of Pages : 406 Pages
Status : Available For Download
Last checked : 21 Minutes ago!

Cat And The Stinkwater War Reviews

  • Shienny M.S.
    2019-06-21 00:58

    Love it! A must read if you love cats, better yet, read it with your kitty right next to you :3

  • Mizuki Arjuneko
    2019-06-26 00:53

    Luar biasa! Keren! Berasa kaya nonton film Disney Pixar di atas kertas. Ada glossary bahasa kucing pulak XD Eh, tapi kebanyakan kosakata mereka soal umpatan sih wkwkwk... Jadi curiga, jangan-jangan kucingku sering menghilang itu buat ikutan pertemuan parlemen kerajaan kucing? All hail sarden suci! Yang menarik adalah saat penulis menggunakan referensi dari Shakespeare's Romeo and Juliet untuk mengakhiri konflik hihihi. Dan... menurutku novel ini juga berisi sindiran halus dari penulis untuk realita bagaimana manusia sering bertempur untuk berebut kekuasaan, dan beberapa oknum menggunakan embel-embel agama untuk menutupi kebusukannya.Oh ya, kurasa Dewa Kucing Pankh di sini sebenarnya nggak ada. Satu-satunya kucing dalam jajaran dewa-dewi Mesir Kuno kayaknya cuma Bastet. Soalnya kalau iseng googling "Pankh" yang keluar malah poster film India XD

  • R.D. Villam
    2019-05-27 05:52

    Hibah dari Kapten Kucing yang sedang dalam perjalanan mencari jati diri. Dari buku ini akhirnya sang kapten paham bahwa tidak seperti kucing yang mengenali sosok manusia dari baunya, manusia mengenali manusia yang lain melalui wajah dan penampilannya. Maka kebalikannya, saya rasa, ini pengetahuan yang cukup bermanfaat juga buat para manusia yang ingin menjadi kucing, tentang bagaimana seharusnya mereka melihat dunia dari sudut pandang seekor kucing.

  • Khazini Lalita
    2019-06-16 02:15

    I like this book cause it's about a cats! hahaha its a pretty good book doe!

  • Mima
    2019-05-30 00:58

    This book has an adorable FURRY COVER! Need I say more?

  • Purbandini
    2019-06-05 06:53

    Akhir-akhir ini, aku lagi suka membaca buku anak-anak, mungkin karena ceritanya yang santai dan imajinatif, mengandung hal-hal yang sederhana namun padat makna, memberikan edukasi dan hiburan sekaligus.Buku ini menceritakan tentang seorang gadis kecil bernama Cat yang dapat berubah menjadi seekor kucing dengan bantuan batu ajaib yang mempunyai legenda Pahnk (ratu kucing mesir). Batu ini adalah pemberian profesor Katzenberg yang kabarnya meninggal karena dimakan buaya. Si kucing Cat lalu berteman akrab dengan kucing peliharaannya sendiri yang bernama Eric, yang kemudian diketahui namanya adalah Biff. Disinilah Cat mengalami petualangan-petualangan seru di dunia kucing. Terlibat dalam perang antar klan kucing, Ducklesotter dan Stinkwater yang memperebutkan Sarden Suci (mumi ikan). Bersama-sama dengan sahabatnya, Lucy, Cat mencoba memecahkan misteri perseteruan antara kedua klan kucing itu, menjelajah hingga ke tempat-tempat kucing liar. Akhirnya Cat dan Lucy tahu, bahwa penyebab peperangan itu adalah karena hasutan Pandregaast, kucing pendeta, yang mengambil keuntungan dari perseteruan kedua klan kucing. Dengan kecerdasan Lucy, terciptalah rencana untuk mengalahkan klan Stinwater. Ada juga kisah cinta terlarang antara pangeran mahkota klan Duckleshooter dan putri dari klan Stinkwater (kucing-kucing ini membangun kerajaan). Pasangan kekasih inilah yang kemudian mendamaikan kedua klan kucing yang berseteru itu. Dan ternyata, profesor Katzenberg tidak mati dimakan buaya, tetapi telah berubah menjadi kucing yang bernama Wunwiser, yang berjasa menyelamatkan Cat dari kejaran kucing-kucing liar pada saat penyelidikan. Ada juga tokoh Emily, musuh bebuyutan Cat di sekolah, namun diakhir cerita, mereka menjadi sahabat yang baik.Setelah membaca buku ini, aku jadi bertanya-tanya, apakah kucing-kucing disekitar rumahku juga membentuk klan-klan kayak gini ga ya.. hehe.. atau mafia?

  • Ratih Larasari
    2019-06-22 08:16

    At first, buku ini tidak terasa terlalu istimewa. Not a thought-catcher, but pretty eye-catching. Saya membelinya karena sampulnya yang menarik, dan juga karena buku ini bertutur tentang kucing, while I love cats very much. Lebih dari setahun buku ini bertengger di rak buku tanpa saya buka dan baca. Pernah saya intip, tentu, tapi tidak cukup membuat penasaran untuk dibaca saat itu juga.Akhirnya, pada suatu masa liburan, yakni kemarin--4 Januari 2015--saya mencari buku bacaan dan pilihan jatuh padanya. Begitu mulai membaca paragraf pertama, ternyata saya tak bisa berhenti membacanya hingga berhasil menyelesaikannya pada hari yang sama. Cat, seorang anak perempuan yang tinggal bersama ayahnya yang arkeolog, mendapatkan batu 'bertuah' pemberian rekan ayahnya dari Mesir. Batu itu ternyata dapat mengubah Cat menjadi cat, kucing betulan! Dari sinilah petualangan Cat bersama para kucing dimulai. Tidak disangka, ternyata masalah yang dihadapi kucing bukan hanya perkara makanan, melainkan lebih pelik dari itu, termasuk persaingan antarklan. Seru dan menarik untuk diikuti.

  • Ayu Palar
    2019-05-28 05:08

    Oh, how hard the life of cats is. Full of scratches here and there. And this is the life that Cat has to face when she suddenly has the ability to turn into a cat. She has to handle her hunger of eating birds and worst of all, she’s involved in the battle between two cat gangs! And nope, it is not sweetie pie cats all the way round. Some cats can be very very dangerous. Mark that. Well, don’t be too serious about that anyway. Cat and The Stinkwater War is a very entertaining novel. It’s cute but at the same time, there are some heartbreaking scenes for you cat-lovers. I think as a simple story, this novel also has an effectively good plot. Each scene is important to the development of the story. Cat-lovers all over the world must read this book. Well, even if you do not like cats, this one is stil worth-reading!

  • Dian Achdiani
    2019-06-23 01:11

    Karena buku sebelumnya udah selesai tadi malem, pagi-pagi tadi saat pergi ke akupuntur, ambu bawa buku ini. Biasanya nunggu giliran di akupunturis itu engga lama, tapi tadi mungkin ambunya agak siang datengnya, dan hari ini Jumat jadi pasien pada dateng pagi-pagi, tadi ambu kebagian nomer agak gede. Agak lama nungguinnya. Jadi, buku ini selesai dalam sekali nunggu XD250 halaman, tapi hurufnya gede-gede, dan ceritanya mengalir (terutama terjemahannya juga mengalir XD).Daaaaaan, pengen bisa berubah jadi kucing!Sayang sekali setelah ambu cari di wiki dan sejenisnya, penulisnya cuma nulis satu buku untuk seri Catherine Williams ini. Padahal ambu pengen baca cerita-cerita lainnya kalau ada. Sepertinya keren...

  • Guera
    2019-06-20 06:04

    This is a children's book about a young girls who changes into a cat. Sort of an outcast girl who does not quite fit in then goes on this journey into the cat community on their street. She is invited by the one group to help them find the fish, which was stolen by the other evil group. In the process she makes friends with her girl buddies.All in all in silly story, which bore me at times but the book gives an interesting perspectives on the lives of cats and is well written. I would recommend this book to organisational change agents as it teaches us to understand and appreciate different cultures. Seeing something from a different perspective.

  • Audrey
    2019-06-03 06:59

    This book may be the fastest book I've ever read.Well, this book is very interesting. With a thrilling climax and a surprising end, I can never guessed what would happen next. Actually by the first pages, I thought this book was crazy. Turning yourself into a cat by touching a white stone your dad gave you? Isn't there any better ways to turn into a cat?But that idea was not a problem anymore as I turned pages to pages. A good book, it was.

  • CatLuva
    2019-06-09 06:11

    I picked up the book because it had a fluffy cover at first.Then, I started reading and I found it really good! I still like stroking the cover and reading it quickly. It's one of those stories you never get tired of. I think you should try reading it (If you like cats)I won't tell you much about it, but do read it!

  • Whitney Hallam
    2019-06-20 05:50

    This book is about a girl who finds a very interesting stone which turn her into a cat. She meets lots of cats on her jorney but not all of these encounteres are good cats. She can turn back into a human and tells her friend, lucy. Lucy protectes the girl and help her beat the stinkwaters from taking over the cat world.

  • Edelways Cheryl
    2019-06-13 02:54

    Well...this book is really interesting. When I read this book, My imaginations become alive. I have pet and it's a CAT n I imagine that my cat have their own life, thingking, have their own world and can talk!!! are they???

  • Hari8e
    2019-06-18 00:56

    This book was obviously meant for ten year olds, but I really liked it. It was interesting and clever and it had a few surprises. When I read it I actually felt like i was ten again. I enjoyed the experience.

  • Amy
    2019-06-15 08:59

    This book is my childhood. I cannot explain the number of times I have read it. An absolutely charming book which I have read from age 12 to age 17. I think I would go as far as to say that this is my favourite book ever as it made me love reading. 11/10. Also LOVE the cover.

  • Dorottya
    2019-05-27 07:00

    I loved this book as a teen (especially being a cat person). I really loved that well thought-out and built cat realm and its connections to the human world, and all the fights and cat relations... it was just too funny.

  • Reinita Afif Aulia
    2019-06-01 01:16

    Buku ttg cat yg berubah jd kucing gara2 batu kiriman teman ayahnya. Yah, sbagian besar konflikny sih perang wilayah antar klan kucing. Lumayan sih, walaupun konflik psikony krg dalem. Mkn gr2 ini emg bku anak2.

  • Kapten Kucing
    2019-06-16 08:11

    Meawwawawawawawwwaow... Mrraw!

  • Poppy
    2019-05-27 03:20

    Finished editing it, can't wait to see the translation at bookstores next year.

  • Gemma
    2019-06-26 04:16

    I remember buying this with Mum in a book shop in London when I was 11. It's a book that I will always love.

  • Moira Gyenes
    2019-06-16 02:01

    I love this book :) so cute :) cats forever

  • Nudraat
    2019-06-24 06:09

    I read this when i was in fifth or sixth grade. It was a story about cats and a fantasy tale about their legends and missions. It was pretty cute. Haha. It was funny and weird. Outrageous perhaps ?

  • Ayu
    2019-05-27 01:54

    2.5

  • Meyrah
    2019-06-11 04:16

    kucing yang cantik. sarden sakti? terdengar nikmat. buku yang menghibur ;D

  • Indah Threez Lestari
    2019-06-04 06:02

    770th - 2011

  • Tyas
    2019-06-19 01:54

    CATS. Need I say more?

  • Yuu Sasih
    2019-06-20 01:16

    3,5 bintang.Review lengkap di http://bukubukuganjil.blogspot.com/20...

  • Camila
    2019-06-03 01:53

    I am not afraid to admit that I have kept this book from my childhood because I love it so much! I still go back and occasionally read it. It's funny how the plot is more memorable than some of the Adult/YA Fiction that I have read over the years.